Beşiktaş Temalı Doğum Günü Sürprizi

21.3.15


               Nerelerdeyim acaba ben? Gözükmüyorum yine ortalarda??? Şöyle ki kısa süreli bir koşuşturma içindeydim “yine”…. Öncelikle iki buçuk yıldır çalışıyor olduğum işimden ayrıldım. Bu ayrılış döneminden sonra da çok tatlı bir telaş içerisindeydim.Bir doğum günü sürprizi… Şimdi burada yazılacak olanlar için yakın çevrenizin doğum günlerine ilham olur umarım diyerek neler yaptığımı anlatmak istiyorum.
                Öncelikle, doğum gününü yapacağımız yere ve kimlerle yapacağımıza karar verdim. Tabi bu aşama da kafamdan “hangi temayı kullansam” şeklinde sorular uçuşmuyor değil. Çünkü hem tema hem de ortam ve gelecek olan kişiler birbiriyle fazlasıyla alakalı.  Sıcak ve çekirdek aile ortamında bir doğum günü kutlaması kararından sonra da seçtiğimiz ortamda bizi içinde rahatça ağırlayabilecek, yapacağımız sürprizlere uygun olabilecek şekilde olmalıydı.
Nitekim Kadıköy’de bulunan SAHAF CAFE tam da bunun için tasarlanmıştı adeta. Orası kültürel bir meyhane tadında, küçük küçük odalardan yapılmış çok sıcak ve ilham verici bir yer. Kesinlikle bu kutlamamız dışında da artık sık sık ziyaret edebileceğimiz bir yer artık.
                Ardından da temaya karar verdik. Bu şartlar altında ki en kaçınılmaz şey ise şüphesiz Beşiktaş teması idi. Bunun için hiç tereddüt etmedim. Hemen neler yapabilirime koyuldum.
                İlk önce pastaya karar verdim. Pastamızın şeklini önceden internetten araştırıp beğenmiştim ama kime yaptıracağım hakkında hiçbir fikrim yoktu. Tam bu esnada büyük bir tesadüfle Sevdalı Pastanın mimarı Sevda Hanımla tanıştım. Kendisi çok tatlı ve hünerli bir bayan. İlk konuştuğumuz anda tamam dedim anlaştık (: Sevda Hanım’ın pasta ve kurabiyelerinin en önemli özelliği şık tasarımlarından çok, hiçbir katkı maddesi kullanmadan hazırlanmaları. Üstüne üstlük hem katkı maddesiz hem de halis mulis kendi köylerinin tere yağından yapıyor hepsini.

                Pastamız Beşiktaşlı ve kurabiyelerimiz de pastamıza kombin olacak şekilde hazırlanmıştı. Her ikisi bana da sürpriz oldu doğrusu. Çünkü ne istediğimi söylemiştim ama ne çıkacağını sürprizimizin gerçekleştiği ana kadar görememiştim.  Nitekim gördüğüm anda hem kurabiyelere hem pastamıza hayran kaldım. Gel gelelim tatlarına. Ben normalde bu tarz şeker hamurlu pasta ve kurabiyeleri çok fazla tüketemem. Bir iki dilimden sonra tıkanırım; ki o kadar da tatlı sever biri olduğum halde. Çok ağır gelir. Ama bu pasta şeker hamuru kaplı olmasına rağmen yerken sanki normal bir pasta gibi hapur hupur yedik hepimiz (: Keza, kurabiyelerimiz de öyle… Hem yemeğe kıyamadık hem de bir çırpıda sildik süpürdük (:Şimdi bana sorarsanız pasta dediğiniz zaman, gözü kapalı Sevdalı Pastayı öneririm. Sevdalı pastaya instagram hesabından ulaşabilirsiniz.. Eğer siz de sevdalı pastaya uğrarsanız mutlaka benden bir selam söyleyin (:


                Pasta ve kurabiyeler de seçildikten sonra, sıra mekanda ki süslemeler deydi. Bir erkek doğum günü olduğu için süslü püslü değil ama asil ve şık olmalıydı. Aynı zamanda da hatıra dolu… Bu yüzden sadece masamızın üstüne ağırlık verdik. Masamızda bol bol çocukluk ve yakın döneme ait fotoğraflar vardı. Her biri gelişi güzel donatılmıştı. Fotoğrafların arasına serpiştirilen birkaç mum ise ortama daha nostaljik bir hava katmıştı. Mekan kitap ve eski çerçevelerle dolu olduğu içinde güzel bir konsept oluştu tabi ki… Masamızın üzerine, yaptırdığımız konuşma balonları da eklenince; her şey dört dörtlük olmuştu.  Birde maskelerimiz vardı. Ki ben bu fikri çok sevmiştim. Sürpriz anında herkes de doğum günü sahibimizin maskesi vardı ve öyle karşılandı bu da tüm gün bize espri kaynağı oldu (:
                Ama sorarsanız bu masayı kim yaptı böyle diye? Kesinlikle ben değildim… Bütün bu güzel kare; İki güzel ve çok kıymetli yürekten çıktı… “Her şey” doğum günü sahibi de dâhil; onların mimarisi… Fakat asıl tasarım kesinlikle; tadımız, neşemiz, rengimiz bir prensese ait. (:


                Hediyeye gelirsek eğer; klasik ama bizim için güzel bir anlam taşıyan gümüş el yazılı bir çift kol düğmesi ve solmayan bir çift siyah beyaz taraftar çiçek idi. Her ikisi de farklı anlamlara sahip hediyelerdi. Siz de ne alsam diye düşünüyorsanız; bence ikisi de çok ideal ve çok şık hediyeler. (:
                Ne dersiniz? Sizce nasıl olmuş bu sürprizimiz? Ve sizler sevdiklerinizin doğum günlerinde neler yaptığınız veya yapmayı planlıyorsunuz? Eğer yorum olarak aşağıya bırakırsanız; dinlemekten ve ufak tefek fikirler vermeye çalışmaktan büyük bir mutluluk duyarım. (:





Benzer Yazılar

0 yorum