Zile Pekmezi

17.2.15




Çalıştığım mağazada ki arkadaşım İsmail; “ben memlekete gidiyorum Zile’ye”  dediği an nedir dedim meşhur orada (: 

Meğer Zile pekmezi meşhurmuş. Sağ olsun dönüşte bize de getirmiş; kesesine bereket olsun :)



Pek bir güzel görünümlü bu zile pekmezi bildiğimiz pekmezlerden çok farklı. Hem beyaz hem de köpük köpük. Ve de bildiğimiz pekmezlere göre daha tatlımsı ve keskin bir tadı var.

Fotoğraf da bana gelen Zile pekmezinin yarılanmış halini görebilirsiniz; Eve pekmezi getirdikten sonra ancak bu halini çekmeye fırsat bulabildim çünkü (:



Zile pekmezi, üzümden yapılırmış. Yapmakta epey zahmetli bir işmiş. Ama artık zile pekmezi fabrikalarda el değmeden üretiliyormuş.

Zile pekmezinin; kan yapıcı, güç ve enerji verici özelliği de varmış.  Bu sebeple; hamile bayanlara, çocuklara, sporculara, yaşlılara çok tavsiye ediliyormuş.


Benzer Yazılar

0 yorum