İftar Mekanları

2.7.15

Selamlar herkese :)
Ramazan geldi, iftar davetleri başladı. Bu davetlerin en güzel yanı; uzun süre görüşemediğim birçok arkadaşımla Ramazan sayesinde bir araya gelebilmem. Dolayısıyla Ramazan dönemini epey yoğun geçirenlerdenim diyebilirim:) Peki iftara nerelere gidebiliriz? Hem gözümüze, hem damağımıza hemde cebimize hitap eden yerler nereler? Bu Ramazan sizlerede alternatif olabilmesi açısından, nerelerde iftara gittim detaylı bir şekilde anlatmak istiyorum. 

Ben henüz dışarıda iki farklı iftar yemeğine gidebilidim. Bir tanesi her senenin olmazsa olmazı; Sultanahmette, bir tanesi ise biraz yabancı olduğum ve ilk defa bir yemeğe gittiğim Bakırköy’deydi.


Bakırköy’de Terrace 12’deydik. Bir önceki gün rezervasyon yaptırmıştık. Gittiğimiz yer Café&Restaurant olduğu için siz bir köşede iftar saatini beklerken bir köşede de insanlar nargilelerini içebiliyorlar. Standart iftar menüleri var. Sunum standart, yemeklerse çok şahane olmamakla birlikte, karnımızı doyurur derecedeydi. Tatlı şansıma Kemal Paşa gelmişti. Ben hiç sevmem :( Menünün fiyatı; 29 TL’idi. Bir daha gidermiyim? Muhtemelen mecbur kalmazsam gitmem. Ama nolursa olsun kızlarla; yemek bahane, sohbet şahane idi :)
   
                                           
Bir diğer yer ise; Sultanahmet Tamara Restaurant. Burası benim lise yıllarımdan bildiğim ve her Ramazan’da mutlaka en az bir kere iftar yapmaya gittiğim bir yer. İftar saati oldukça geç olduğu için, öncesinde Sultanahmet meydanındaki Ramazan çadırlarını gezdik. Burada çok güzel hediyelik eşya satan stantlar var ve hepsi birbirinden güzel; el emeği göz nuru. Ve bir tavsiye; buraları gezeceksiniz mutlaka iftardan önce gezmelisiniz. Çünkü iftardan sonra inanılmaz derecede kalabalık oluyor; haftaiçi bile. Gelelim Tamara’ya. Tamara Restaurant’ın terası en güzel yeri. Hafta içi haftasonu farketmez, Ramazan’da mutlaka rezervasyon yaptırıp gitmelisiniz. Aksi takdirde terasda yer bulamama ihtimaliniz yüksek. 
Üç farklı iftar menüsü mevcut; 30, 35 ve 45 TL’lik. Yemeklerini sorarsanız; ben çok beğeniyorum.       
Özellikle Adanasını :) Tatlı olarak ben genelde baklava tercih ediyorum. Buraya gitmek isteyenlere bir tavsiye daha; manzarası harika, bir yanınız deniz bir yanınız Sultanahmet Cami ama teras buz gibi! Mutlaka önleminizi alarak gitmelisiniz.

Benzer Yazılar

0 yorum