II. Ulusal Yönetim Bilişim Zirvesi

7.5.15

Herkese Merhaba!

Bugün ki yazım benim için oldukça önemli bir yere sahip. Çünkü bugün size, birincisi geçen sene Burdur’da düzenlenen Yönetim Bilişim  Zirvesi’nin büyük bir heyecanla katıldığım Bartın’da ki ikinci versiyonunu anlatacağım.

1 Mayıs gecesi düştük yollara. 23.59’da Esenler otogarda başlayan yolculuğumuz 2 Mayıs Cumartesi günü 06.30 Bartın şehirlerarası otobüs terminalinde son buldu. Benim için bu aşamada ki tek sorun, uzun zamandır otobüs yolculuğu yapmayan biri olarak uykusuz kalmak oldu.

İndiğimiz yerde, Bartın Üniversitesi’nin zirve ekibinden arkadaşlar karşıladı bizleri ve kahvaltı yapıp, kendimize gelmeye çalışacağımız Çadır Cafe’ye götürdüler. Çadır Cafe içinde bi sobanın yanında soğuktan büzüşerek yediğimiz gözlemelerimiz ardından, soluğu Bartın Kültür Merkez’inde aldık. Kültür merkez’inin kulisinde kıyafetlerimizi değiştirerek, büyük bir heyecanla koltuklarımızda yerimizi aldık.
Bartın Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölüm Başkan’ı Doç. Dr. Alper AYTEKİN’in yaptığı açılış konuşması ile başlayan zirve, Geleceği Yazanlar ve Mobil Dünya sunumuyla bizi bilgilendiren Mehmet Aca ile devam etti. Sonrasında; çeşitli üniversitelerinin Yönetim Bilişim Sistemleri Bölüm Başkanları’nın eşliğinde, Yönetim Bilişim Sistemlerine Akademik ve Sektörel Bakış konulu panel gerçekleştirildi.

Birinci günde; TürkKep Genel Müdür’ü Yüksel Samast, Dedeoğlu Bilgi İşlem Ltd. Şti. Genel Müdür’ü Okan Dedeoğlu, TP-LİNK Ülke Müdür Yardımcısı Ali Dinçer, Calix Satış Müdür’ü Yücel Bağrıaçık, Türkçe Konuşan Ülkeler Uluslararası Gazeteciler Derneği Genel Başkan’ı Güngör Yavuzaslan, Eva İstanbul İçerik Ajansı Yönetici Ortağı Emre Haliloğlu yer aldı. TürkKep katılımcı öğrencilere bir yıllık mail hesabı hediye etti. TP-LİNK gün boyu birbirinden güzel desenlerle tişörtlerimizi renklendirdi. Zirve’nin ilk günü blog ödülleri ile son buldu.

Günün sonunda oldukça yorgun bir şekilde, Amasra’da ki otellerimize yerleştirildik. Bu aşamalarda bizim her türlü derdimizle tasamızla; Bartın Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri öğrencisi ve Zirve ekibinden olan Ömer Fırat İncesu bizimle ilgilendi ve bize iki boyunca rehberlik yaptı.

Birinci günün serbest zamanını; Amasra Balıkçı’nın Yeri’nde karnımızı doyurarak değerlendirdik. Daha sonra sahil boyu güzel bir gezinti yaptık, kumsalda dinlendik ve soluğu tekrar otelde aldık. O gece uyuyabildik işte demeyi çok isterdim fakat, soğuktan titremekten yine uyuyamadık ve sabahında saat 7 de çalan alarmlarımızla Zirve’nin ikinci gününe start vermiş olduk. Ayak üstü yenen simitlerle geçiştirilen ikinci günün sabahı; birinci güne göre daha verimli geçti diyebilirim.İkinci günü beni en çok çeken detayları anlatmak istiyorum sizlere; çünkü benim en çok ilgimi çeken gündü.

İlk isim; ITS Group Bilişim Strateji&Eğitim Ajansı Kurucusu Merve AKMAN! Kendisine hayran kalmamak mümkün değil. Saatlerce anlatsın, sıkılmadan dinlersiniz. Nitekim dinlemekle kalmıyor, Merve Akman’ın söylediği her kelime ile kendinize birşeyler katıyor ve geleceğe dair planlarınız şekilleniyor. Şahsen artık Merve AKMAN nerede ben oradayım (: Katıldığı her etkinlikte yer almak isterim doğrusu.

İkinci isim; Ercüment BÜYÜKŞENER. Hayal Akademisi ve Dijital İletişim Danışmanı Ercüment Büyükşener, sahneye çıkmadan yaptığı konuşması ile bizi kendine bağladı. Verdiği her örnek kalıcı, söylediği her söz etkileyici oldu. Tavsiyeleri ise tek tek aklımda. İstanbul’a adım atar atmaz; neler demişti ne yapacaktım diye düşünmeye başladım.İkinci oturumda; Fatih Proje ve EBA sunumuyla Arzu Bilici, Açık kaynak Yönetişim sunumuyla Tüker Gülüm, Yaratıcı İçerik Pazarlama ve Seo sunumuyla Aykut Aslantaş’ı dinledik.

Özellikle anlatmak istediğim bir diğer isim ise; Pixel Akademi Kurucusu Emrah KOZAN. Emrah Kozan’ı da pür dikkat; hatta o kadar uykulu olup aralarda uyukladığım ve dalıp gittiğim halde bu dakikalarda gözüme mandalları takmış gibi olduğum doğrudur. (: Sonrasında Yönetim Bilişim Sistmeleri’nde ERP sunumu ile Feyzullah Oktay ve Büyük Veri ve Bulut Bilişim sunumuyla Necmi Gürsakal’ı dinlendik.

Günün sonunda en güzel anlardan biri ise; III. Ulusal Yönetim Bilişim Zirvesi’nin bizde; yani BEYKENT ÜNİVERSİTESİ’nde olacağı haberiydi. Biz haberimizi aldıktan sonra, Amasra’ya geri döndük; otobüsü kalkış saatimize kadar Amasra Sofrası’nda yemeğimizi yedik, Ağlayan ağacı ziyaret ettik, kahvemizi içtik değerlendirmelerimizi yaptık.

Ben bu zirveden tanıştığımız insanlar ve aldığımız bir çok güzel bilgi ile karlı, mutlu ve heyecanlı ayrıldığımızı düşünenlerdenim (: Biz, Seneye III. Yönetim Bilişim Zirvesi’nde; okulumuzda sizleri ağırlamak için heyecanla planlarımıza başladık. Dört gözle tarihi bekliyor olacağız; görüşmek üzere…