Makyajınızın izi yastıgınıza geçmesin!

24.12.14

Bugün ki yazımız; tüm makyaj severlere, makyaj yapmaktan kendini alıkoyamayanlara, makyaj yapmak zorunda kalanlara ve tüm bu durumlar çerçevesinde gece yorgunluktan o makyajla uyuya kalanlara gelsin; 

   
           Evet, çok zor hak vermemek mümkün değil. O makyajı yapmak kolay ve hatta zevkli ama gel gör ki uykunun en tatlı en ısrarcı olduğu vakit bir aynaya bir de yastığa gidiyorsa gözlerimiz; EYVAH! Sakın o sıcacık yatağın cazibesine kapılmayın! Tabi yine siz bilirsiniz. Yok eğer ben yaş 30 sınırlamasından itibaren aynaya baktığımda buruş buruş bir yüz, dökülmeye yüz tutmuş hatta bir çoğu dökülmüş kirpikler, torbalanmış göz altları, çizgi ve çukurlarla dolu sönmüş bir yüz gördüğümde hiç sıkıntı yaşamam diyorsanız; tabi ki de siz bilirsiniz.
Ama yok ben kendi ellerimle kendi güzelim yüzümü mahvedemem diyorsanız; buyurun buraya. Birkaç ufak gerçekten en kısa en temiz yoldan makyaj temizliği rutini sırrı var sırada.
Bu can sıkıcı kısmı önce can sıkıcı görmekten vazgeçmekle işe başlayalım. En az makyaj yapmak kadar zevkli görülmeli ki; bu iş hiç aksamasın.



Birçok yöntem malzeme vs. var makyaj temizliği için. Bende çok şey denedim ama en sonunda bulduğum en temiz en içime sinen yöntemi sizlerle paylaşmak istiyorum.
-          Makyajı akıtma evresi; piyasa da birçok makyaj temizleme suyu var. Bunlardan size en uygun olanı ile iki gözünüze ve cildinize ayrı ayrı kullanacağınız en az üç farklı makyaj temizleme pamuğu ile cildinize nazik hareketlerle yüzeysel ama bir yandan da asıl makyaj kalıntısını yüzümüzden atıyoruz.


-          Sonrasında benim kullanırken içimi çok rahatlatan ve oldukça memnun kaldığım sizinde her yerde bulabileceğiniz zeytinyağlı ev yapımı bir sabunu; elimizde güzelce köpürtüyoruz sonrasında da yüzümüze nazik ve yuvarlak dokunuşlarla uyguluyoruz. Pamuğa yapışan onca makyaj kalıntısı ardından hala yüzünüzden makyaj aktığını göreceksiniz. Ardından ılık suyla durulayıp yüzümüzü tampon hareketlerle kuruluyoruz.


-          Sıra geldi en sevdiğim yere; tonik! Ben az ve öz kimyasal kullanma çabası içerisinde kendimle özleşen ve hatta duyduğuma göre de “çok sağlam bir kaynaktan duyduğuma göre”  kokumla özleşen bir adım; Gül suyu. Bu bence cildi gerçekten rahatlan bir adım. Ben gül suyu kokusunu gerçekten çok seviyorum. Ayrıca cildime verdiği ferahlık dan da çok memnunum. Ama piyasada birçok gül suyu üretimi yapan marka var. Doğrusunu en safını seçmek önemli. Olur da Isparta’ya yolunuz düşerse hakiki gül suyunu depolamakta fayda var :)


-          Nemlendirici her cilt tipi için olmazsa olmazlardan. Tonikleme “bana göre gül suyu safhası” işleminden sonra cilt tipinize en uygun ve yine kimyasalı en aza indirgenmiş içeriği itina ile okunmuş bir nemlendirici kremi, “ ufak bir miktar kullanmak burada çok önemli güzel bir his veriyor diye avuçla sürmemek gerek” yüzünüze minik masajlarla yedirmeliyiz.

-         Önemli bir diğer nokta ise cildimize kullandığımız nemlendiricileri göz çevremize sürmemek! Göz çevremiz cildimize göre oldukça ince ve hassas bir yapıya sahip olduğu için, o bölgeye uygun farklı bir nemlendirici sürmek önemli. Aksi takdirde göz altlarınızda nem dengesinden kaynaklı yağ bezecikleri görebilirsiniz.

İşlemler bitti umarım sizin rutininize katkı da bulunabilecek bir yazı olmuştur. Şimdi rahatlıkla uyuyabiliriz. Herkese iyi geceler (:

Benzer Yazılar

0 yorum